ŞİRKETLERİN YAPAY ZEKA UYGULAMALARINA ÖRNEKLER
Alibaba’dan Amazon’a kadar dünyanın tüm teknoloji devleri, yapay zekâ alanında dünyanın liderleri olma yarışındadır. Yapay zekâ öncüleri olan bu şirketler, üst düzey ürün ve hizmet sağlamak için yapay zekayı benimsemektedir. Bu şirketlerin yapay zekayı pratikte nasıl kullandıklarına dair en iyi örnekler:
Alibaba
Çinli şirket Alibaba, Amazon ve eBay’den daha fazla satan dünyanın en büyük e-ticaret platformudur. Yapay zekâ, Alibaba’nın günlük operasyonlarının ayrılmaz bir parçası durumundadır ve müşterilerin ne satın almak isteyebileceğini tahmin etmek için kullanılmaktadır. Doğal dil işleme ile şirket, site için otomatik olarak ürün açıklamaları oluşturmaktadır. Alibaba’nın yapay zekayı kullanmasının bir başka yolu da akıllı şehirler yaratma amacıyla kurulan City Brain projesidir. Proje, şehirdeki her aracı izleyerek trafik sıklığını azaltmaya yardımcı olmak için yapay zekâ algoritmalarını kullanıyor.
Ayrıca Alibaba, Alibaba Cloud adlı bulut bilişim bölümü aracılığıyla çiftçinin mahsulünü izlemesine yardımcı oluyor, yapay zekâ ile verim artırıyor ve maliyetler düşüyor.
Alphabet – Google
Google’ın ana şirketi olan Alphabet şirketinin sürücüsüz teknoloji bölümü Waymo, Google’da bir proje olarak başladı. Bugün Waymo, sadece insanları hareket ettirmek için değil, aynı zamanda çarpışma sayısını azaltmak için de kendi kendine sürüş teknolojisini dünyaya getirmek istiyor. Otonom araçları şu anda Kaliforniya çevresinde sürücüsüz taksilerle yolcuları taşımakta, şirket şu anda ücret talep edememekte ve pilot programı sırasında bir insan sürücü hala direksiyon başında oturmaktadır. Google, DeepMind’ı satın aldığında derin öğrenmeye olan bağlılığının sinyalini vermişti. Sistem yalnızca 49 farklı Atari oyununun nasıl oynanacağını öğrenmekle kalmamıştır, aynı zamanda AlphaGo programı Go oyununda profesyonel bir oyuncuyu yenen ilk program olmuştur. Google’ın sunduğu bir diğer yapay zekâ yeniliği de Google Duplex’tir. Yapay zekâ ses arabirimi, doğal dil işlemeyi kullanarak sizin adınıza telefon görüşmeleri yapabiliyor ve randevular planlayabiliyor.
Amazon
Amazon, yapay zekâ yarışında sadece dijital ses asistanı Alexa’dan ibaret değildir. Aslında, yapay zekâ şirketin birçok yönünün bir parçası halindedir. Amazon’un yapay zekayı kullanmasının bir başka yenilikçi yolu, satın almayı düşünmeden önce bir şeyleri size göndermekten geçiyor. Her bir kişinin satın alma alışkanlıkları hakkında pek çok veri toparlayıp topladıkları verilerin, müşterilerine ürün önermelerine nasıl yardımcı olduğuna ve artık tahmine dayalı analitiği kullanarak neye ihtiyaç duyduklarını daha önce tahmin etmelerine nasıl yardımcı olduğuna güvenmektedirler. Pek çok gerçek mekânda faaliyet gösteren mağazanın nasıl alakalı kalacağını bulmaya çalıştığı bir zamanda, Amerika’nın en büyük e-ticaret şirketi Amazon Go adlı yeni bir market konsepti sunmaktadır. Diğer mağazalardan farklı olarak, ödeme yapmanız gerekmiyor. Mağazalarda, hangi öğeleri aldığınızı izleyen ve ardından telefonunuzdaki Amazon Go uygulaması aracılığıyla bu öğeler için otomatik olarak ücretlendirme yapan yapay zekâ teknolojisi bulunuyor. Ödeme olmadığından, eşyalarınızı doldurmak için kendi çantalarınızı getiriyorsunuz.
Apple
Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Apple, iPhone’lar ve Apple Watch gibi tüketici elektroniğinin yanı sıra bilgisayar yazılımı ve çevrimiçi hizmetler de satıyor. Apple, FaceID özelliğini etkinleştirdiği iPhone gibi ürünlerinde veya akıllı yardımcısı Siri’yi etkinleştirdiği AirPods, Apple Watch veya HomePod akıllı hoparlörler gibi ürünlerde yapay zekâ ve makine öğrenimini kullanmaktadır. Apple ayrıca hizmet sunumunu genişletip Apple Music’te şarkı önermek, iCloud’da fotoğrafınızı bulmanıza yardımcı olmak veya Haritalar’ı kullanarak bir sonraki toplantınıza gitmek gibi hizmetler için AI kullanıyor.
Facebook’un yapay zekâ ve derin öğrenmeyi kullanmasının başlıca yollarından biri, yapılandırılmamış verilerine yapı eklemektir. Kullanıcılarının her saniye yayınladığı binlerce gönderinin içeriğini ve duygusal duyarlılığını otomatik olarak anlamak ve yorumlamak için bir metin anlama motoru olan DeepText’i kullanmaktadırlar. DeepFace ile sosyal medya devi, platformlarında paylaşılan bir fotoğrafta sizi otomatik olarak tanımlayabilmektedir. Aslında bu teknoloji o kadar iyidir ki yüz tanımada insanlardan daha iyi sayılabilir. Şirket ayrıca, sitesinde uygunsuz resim ve videoları otomatik olarak yakalamak ve kaldırmak için de yapay zekâ kullanmaktadır.