EN TR
EN TR

İşletmeniz İçin Doğru CRM’yi Seçme

İşletmeniz İçin Doğru CRM’yi Seçme

 

 

Her işletmenin temel amacı müşteri kazanabilmek ve bu sayede piyasaya tutunabilmektir. Bu sürecin temelinde ise müşteriyi tutabilmek, yönetebilmek ve bu sayede ürünü satabilmek yatar. İşletmeler için doğru CRM’yi seçmek de bu nedenle oldukça önemlidir. Peki CRM nedir?

CRM (Customer Relationship Management) yani Müşteri İlişkileri Yönetimi, isminden de anlaşılacağı üzere müşterilerle olan iş ilişkilerinin temellerini atmak ve bunları geliştirmek için kullanılan bir yazılım sistemidir. CRM programları, bu işlemi strateji ve teknolojiyi birleştirerek gerçekleştirir.

CRM yalnızca müşteri kitlesini yönetmeyi değil; elindeki müşteriyi kaybetmemeyi, yeni müşteri bulma sürecini hızlandırmayı ve daha geniş bir müşteri portföyüne ulaşmayı da amaçlar. Bu yazılımlar sayesinde, müşteriler ve potansiyel müşteriler hakkındaki tüm verileri depolayabilir, satış imkanlarını belirleyebilir, hizmet sorunlarını kaydedebilir ve tüm bu verileri çalışanların ulaşabileceği bir yüzeye taşıyabilirsiniz. Bu nedenle doğru CRM’yi seçmek ve gerekli yazılım işlevlerini büyük önem arz eder.

İşinizi Büyütmek İçin Gerekli CRM İşlevleri

Yapılan bazı anketlerin sonucunda işletmelerin yaklaşık %82’sinin CRM yazılımı kullanarak rapor ve süreç otomasyonlarını hazırladığı ortaya çıktı. Bahsi geçen anket sonuçları ışığında bilişim çağında olmamızın da etkisiyle gelişmek isteyen her işletme için CRM yazılımı kullanmanın neredeyse zaruri olduğunu söyleyebiliriz. Bu durum da bizleri doğru CRM seçerken selektif olmaya itiyor. Çünkü CRM yazılım programları yalnızca müşteri kazanmaya değil, aynı zamanda işletme içerisindeki birçok işi kolaylaştırmaya da yarıyor.

İletişim Yönetimi: Çalışan ve müşteri arası sağlıklı iletişim

Bir ekibin başarıya ulaşması için en gerekli özelliklerden biri etkili iletişimdir. Ekip kendi içerisinde iletişim halinde olmazsa başarıya ulaşamaz. Bu nedenle bir CRM yazılım programının işletme çalışanlarına satış stratejileri, geribildirimler, meydana gelen hatalar gibi konularda anlık olarak iletişim kurma imkânı tanırken, müşterilerle de iletişim kurabileceğiniz bir ortam sağlaması oldukça önemlidir.

Ürün ve Hata Yönetimi: İyileştirilmiş bir Müşteri Hizmetleri

Bir müşteri, ürünle ilgili bir sorun yaşadığında ilk gideceği yer Müşteri Hizmetleri olacaktır. CRM olmadan Müşteri Hizmetleri her zaman eksik kalır. CRM yazılımı, şikayetçi müşterinin satın alma ve ürün bilgilerini doğrudan sisteme aktaracağından, bu bilgi aktarımı için ekstra bir zamana ya da manüel bir müdahaleye gerek kalmadan bu bilgilere ulaşılabilir. Böylelikle söz konusu şikâyet çok daha kısa bir sürede çözüme kavuşur.

Ajanda Yönetimi: Kolaylaştırılmış Planlama İmkânı

CRM yazılımları üçüncü taraf bir takvim uygulamasına geri kalmaksızın bireysel ajandalara sahip olmanıza olanak tanır. Buna her çalışanın ajandasının görüntülenebilme özelliği de dahildir. Böylelikle planlamalar çok daha kolay bir şekilde yapılabilir.

Dosya Paylaşımı ve Yönetimi

Sunumlar, sözleşmeler, projeler gibi birçok dosya ve belgenin yüklenmesi ve paylaşılmasını kolaylaştırması, CRM’nin bir diğer özelliğidir. Böylece ekipler arasındaki doküman alışverişi hızlanır.

İşletmeniz İçin Doğru CRM   https://www.zeneks.com.tr/orta-olcekli-isletmeler-icin-erp/