Customer Relationship Managment (CRM)
Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak adlandırılan kavram, firmaların var olan veya potansiyel müşterileri ile kurdukları ilişkiyi en verimli, en etkin ve sonuçta en karlı hale getirmek için kullandıkları yöntemler bütünüdür. Başka bir deyişler CRM, müşterilerle ilişkilerinizi yöneten bir yazılım sistemidir. CRM sistemi yalnızca bir çözüm değildir. Müşteri ilişkilerinizi etkili bir şekilde yönetmek, analiz etmek ve iyileştirmek için müşterinizin yolculuğunun her adımını destekleyen yazılım programıdır.
Endüstride yaşanan değişim ve gelişmeler günümüzde müşteri odaklı yönetimin, ürün odaklı yönetim anlayışının yerini almasına neden olmuştur. Bunu tetikleyen bir diğer etken ise artık üretim maliyetlerinin bir hayli fazla olması firmaların bireysel satışa ve bireylerin önemini kavramalarını tetiklemiştir. Bu nedenle mevcut ve potansiyel müşterilerinizin her birini takip edebileceğiniz ve yönetebileceğiniz sistemler çözüm olarak sunulmaktadır. Bu sistemlerin başında ise müşteri ilişkileri yönetimi olarak adlandırılan crm yazılımları veya crm programları gelmektedir.
CRM nedir, neden ihtiyaç duyulur, kimler kullanmalıdır bu soruların cevabını bu yazımızda bulabilirsiniz.
CRM Sistemi Nedir?
Firmalara destek sağlayan bu sistem, sahip olduğunuz belirli bir müşteri kitlesinin iş proseslerindeki yolculuğuna ilişkin tüm verileri bir araya toplar, analiz eder ve çıktı almanıza yardımcı olur. Aynı zamanda sistem kullanıcıların daha sonraki zamanlarda verilere erişmesine ve her bir temas noktasını anlamasına yardımcı olan bir ara yüze sahip yazılımı içermektedir. Tüm bu yönleri ile CRM, firmalara sağlam bir müşteri ilişkisi yönetiminin temelini atılmasına yardımcı olur.
Ayrıca müşteri verileri komisyon modelleri, satış tahminleri, bölge segmentasyonu, kampanya tasarımı ve ürün inovasyonu gerçekleştirmenin yanı sıra diğer satış, pazarlama ve servis faaliyetleri yürütmek için toplanabilir. Bunların tamamı müşteri kazanma, müşterileri elde tutma ve gelir üretme çabalarını optimize etmeye yardımcı olabilir.
CRM programları, müşteriler ile etkileşiminizi kolaylaştıran, müşteri sadakati oluşturmanıza yardımcı olan en önemlisi de iş akışlarında kararları vermenize yardımcı olacak bir yazılım bütününden bahsetmekteyiz.
CRM’e Neden İhtiyaç Duyulur?
Genellikle CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) denilince akla ilk gelen Satış Ekiplerinin kullandıkları veya kullanması gereken programlar, yazılımlar anlaşılmaktadır. Ancak günümüzde Crm sadece satış ekipleri değil pazarlama, ticaret, finans, yazılım vb. departmanlarda ihtiyaç duymaktadır. Kısacası işletmenin tüm birimlerinin CRM kullanımı ile daha ölçülebilir bir müşteri ilişkileri yönetimi sağlanabilir.
Daha fazla bilgi edinmek için https://www.zeneks.com.tr/lokasyonlarimiz adresimizden inceleyebilirsiniz.