EN TR
EN TR

CRM Nedir? Ne İşe Yarar?

CRM Nedir? Ne İşe Yarar?

CRM Nedir? Ne İşe Yarar?

Customer Relationship Managment (CRM) ya da Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak adlandırılan kavram, firmaların var olan veya potansiyel müşterileri ile kurdukları ilişkiyi en verimli, en etkin ve sonuçta en karlı hale getirmek için kullandıkları yöntemler bütünüdür. Başka bir deyişler CRM, müşterilerle ilişkilerinizi yöneten bir yazılım sistemidir. CRM sistemi yalnızca bir çözüm değildir. Müşteri ilişkilerinizi etkili bir şekilde yönetmek, analiz etmek ve iyileştirmek için müşterinizin yolculuğunun her adımını destekleyen yazılım programıdır.

Endüstride yaşanan değişim ve gelişmeler günümüzde müşteri odaklı yönetimin, ürün odaklı yönetim anlayışının yerini almasına neden olmuştur. Bunu tetikleyen bir diğer etken ise artık üretim maliyetlerinin bir hayli fazla olması firmaların bireysel satışa ve bireylerin önemini kavramalarını tetiklemiştir. Bu nedenle mevcut ve potansiyel müşterilerinizin her birini takip edebileceğiniz ve yönetebileceğiniz sistemler çözüm olarak sunulmaktadır. Bu sistemlerin başında ise müşteri ilişkileri yönetimi olarak adlandırılan crm yazılımları veya crm programları gelmektedir.

CRM nedir, neden ihtiyaç duyulur, kimler kullanmalıdır bu soruların cevabını bu yazımızda bulabilirsiniz.

CRM Sistemi Nedir?

Firmalara destek sağlayan bu sistem, sahip olduğunuz belirli bir müşteri kitlesinin iş proseslerindeki yolculuğuna ilişkin tüm verileri bir araya toplar, analiz eder ve çıktı almanıza yardımcı olur. Aynı zamanda sistem kullanıcıların daha sonraki zamanlarda verilere erişmesine ve her bir temas noktasını anlamasına yardımcı olan bir ara yüze sahip yazılımı içermektedir. Tüm bu yönleri ile CRM, firmalara sağlam bir müşteri ilişkisi yönetiminin temelini atılmasına yardımcı olur.

Ayrıca müşteri verileri komisyon modelleri, satış tahminleri, bölge segmentasyonu, kampanya tasarımı ve ürün inovasyonu gerçekleştirmenin yanı sıra diğer satış, pazarlama ve servis faaliyetleri yürütmek için toplanabilir. Bunların tamamı müşteri kazanma, müşterileri elde tutma ve gelir üretme çabalarını optimize etmeye yardımcı olabilir.
CRM programları, müşteriler ile etkileşiminizi kolaylaştıran, müşteri sadakati oluşturmanıza yardımcı olan en önemlisi de iş akışlarında kararları vermenize yardımcı olacak bir yazılım bütününden bahsetmekteyiz.

CRM’e Neden İhtiyaç Duyulur?

Genellikle CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) denilince akla ilk gelen Satış Ekiplerinin kullandıkları veya kullanması gereken programlar, yazılımlar anlaşılmaktadır. Ancak günümüzde Crm sadece satış ekipleri değil pazarlama, ticaret, finans, yazılım vb. departmanlarda ihtiyaç duymaktadır. Kısacası işletmenin tüm birimlerinin CRM kullanımı ile daha ölçülebilir bir müşteri ilişkileri yönetimi sağlanabilir.

CRM sürekli olarak müşteri verilerini toplayarak, bu verileri analiz ederek ve edinilen bilgileri ilişkileri derinleştirip iş sonuçlarını iyileştirmek için kullanarak gelişir. Müşteriyle bire bir iletişim kuran herhangi bir çalışanın müşteriye hissettirdiği duygu “sizi iyi tanıyor ve size değer veriyoruz” olacaktır. Böylelikle müşteri ile olan tüm süreçleri iyi yönetilebilen bir süreç haline getirmek isteyen İşletmeler CRM ihtiyaç duyarlar. Aslına bakarsanız başta da belirtiğimiz üzere artık üretim odaklı bir yönetim olmadığından ve bireylere yönelik müşteri odaklı yönetim benimsendiğinden hemen hemen tüm firmaların ve şirketlerim CRM yazılımlarına ihtiyacı vardır.

CRM Neden Önemlidir?

CRM’i önemli kılan şeylerin neler olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Öncelikle rakip ürünler ve hizmetler arasında önemli derecede farklılık azalmış durumdadır. Artık önemli olan müşteri ile ilişkilerin nasıl yönetildiğidir. Çünkü ürünler arasındaki özelliklerin hemen hemen aynı olması bir farklılık göstermemesi müşterilerin kendilerine daha çok değer veren ve kendilerini tanıyan işletmelerin veya firmaların ürün ve hizmetlerini tercih etmesine neden olmaktadır. Satın alma kararlarındaki en önemli etken budur.

Müşterilerinize sunacağınız harika bir müşteri deneyimi ya da “değer ve ilgi yönetimi” sizlerin rakiplerinizden bir adım önde olmasını sağlayacaktır. Müşteri kazanımını ve müşteri elde tutma oranını artırmak, müşterilerinizin size yeniden gelmesini sağlayan deneyimler sağlayarak başarılır. Bir strateji ve bir araç olarak CRM, bu deneyimlerin temelini oluşturur. Bu nedenle CRM’e bu denli önem atfedilmektedir.

 

CRM Yazılımları Tercih Ederken Nelere Dikkat
Edilmeli?

CRM kullanacak firmaların ihtiyaçlarına göre bu sorunun cevabı değişmektedir. Bildiğiniz üzere birçok ve birbirinden farklı ara yüze sahip CRM yazılımları mevcuttur. Bunlar arasında tercih yaparken dikkat etmeniz gereken ana hususlara değinelim.

Bunlar;
Ara yüz kullanımı kolay olmalıdır, yoksa çalışanlarınız onu kullanamaz.

Sahip olduğunuz diğer yazılım ve sistemlerle entegre çalışabilmeli

En önemlisi de bütçenize uygun olmalı ve geri dönüşüm oranı yeterli düzeyde olmalıdır.

Bu üç etken en temel değerlendirmeniz gereken kriterlerdir. Merak etmeyin ZENEK Yazılım ile ihtiyacınız olan CRM sistemine kolayca sahip olabilirsiniz. Zeneks.com.tr yi ziyaret edebilir ve çözümlerimizi inceleyebilirsiniz, dilerseniz de iletişim bilgilerimizden ulaşabilir ve deneyimli çalışma arkadaşlarımızla ihtiyaçlarınıza çözüm buabilirsiniz.

CRM, SAP ve ERP çözümleri için tecrübeli insan kaynakları gücümüz ve bilgi birikimimiz ile sizlerin yanındayız. Gelin işletmelerinizi ve firmalarınızı günümüz koşullarındaki teknolojiler ile güncelleyelim ve değişiminize katkı sağlayalım.

CRM ile ilgigi daha fazla bilgi edinmek için https://www.zeneks.com.tr/erp-danismanlik-hizmetleri/ adresimizden inceleyebilirsiniz.